Breaking News

چگونه متوجه نشتی لوله های ساختمان شویم | رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب با دستگاه

چگونه متوجه نشتی لوله های ساختمان شویم

چگونه متوجه نشتی لوله های ساختمان شویم ؟نشتی لوله های ساختمان به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. اتفاقات این چنینی اگر دیر تشخیص داده شوند باعث خسارت به ساختمان و هدر رفتن مقدار زیادی آب می شود. علائم و نشانه های نشتی اب اگر به موقع تشخیص داده شوند باعث می شود تا زودتر نشتی متوقف شود و از آسیب های بیشتر به منزل جلوگیری شود.

سالانه بیش از 11 هزار گالن آب با مصرف بی رویه مانند چکه کردن شیرها و نشتی های پنهان هدر می رود. شناخت علائم و نشانه های نشتی به راحتی به افراد کمک می کند تا در مصرف آب صرفه جویی شود و از طرفی هم از آسیب های وارده به منزل جلوگیری شود.

شاید بیشتر شما اهمیتی به چکه های ریز و جزئی ندهید. اما همین چکه های ساده و جزئی روز به روز بیشتر می شوند و آسیب های آن ها هم به مراتب بیشتر می شود. دستگاه ها و روش های تشخیص نشتی به صورت تخصصی توسط تیم لوله بازکنی در رشت انجام می شود تا به موقع اقدامات لازم برای تعمیر انجام شود.

چگونه متوجه نشتی لوله های ساختمان شویم

علائم نشتی لوله های ساختمان

نشت لوله های ساختمان یکی از علائم عمده ی هدر رفتن آب است. زمانی که هزینه های قبض آب چندین برابر می شود باید به دنبال علائم نشتی آب بود. لوله های آب و فاضلاب به دلایل متعددی دچار نشتی می شوند. با گذشت زمان و فرسوده شدن لوله و از همه مهمتر ضعیف بودن اتصالات باعث نشتی آب می شود.

حتما مطالعه کنید
چگونه لوله یخ زده منزل را باز کنیم | بهترین عایق برای جلوگیری از یخ زدن لوله آب چیست؟

اما مشکل اساسی زمانی است که ترکیدگی و نشتی در زیر زمین ها و یا داخل دیوارها باشد و هیچ گونه علامتی نداشته باشد. این گونه نشتی ها ممکن است سال ها ادامه داشته باشند و شناسایی آن ها به تعویق بیفتد. مالکان منازل مسکونی اگر خوش شانس باشند علائم نشتی آب روی دیوارها یا در کف پدیدار می شود و به راحتی برای تعمیر اقدام می کنند.

معمولا نشتی آب خود را با علائمی از قبیل خیس شدن سطوح، تغییر رنگ به رنگ استخوانی، ترک خوردگی و باد کردن رنگ دیوار، اگر لوله در کف باشد باعث لق شدن کف پوش ها و یا خیس شدن کف می شود و … همراه است. وجود هر کدام از این علائم بر روی دیوارها و کف ها نشان از نشتی یا ترکیدگی لوله است که توسط استادکار رشت به راحتی رفع می شود.

عیب یابی لوله های ساختمان از طریق کنتور آب

نشت لوله های ساختمان به چندین روش رایج قابل کشف است. اولین و سریع ترین راه بازرسی کنتور آب است. در این روش باید تمام شیرآلات داخل ساختمان را ببندید و مطمئن شوید هیچ گونه لوازم برقی که در معرض آب است روشن نیست. رقم کنتور را یادداشت کنید و پس از 15 دقیقه دوباره رقم کنتور را چک کنید در صورت تغییر باید لوله کشی ساختمان را بررسی کرد تا اگر نشتی باعث افزایش رقم کنتور شده کشف و تعمیر شود.

راهکارهای موثر برای تشخیص خرابی لوله های ساختمان

برای تشخیص نشتی لوله های ساختمان اولین راه روشهای خانگی است. شما با دیدن علائمی از قبیل باد کردن رنگ دیوارها، بررسی رنگ دیوارها، بررسی کنتور آب، لق شدن و تغییر رنگ سرامیک های کف و … می توانید به نشتی و ترکیدگی لوله ها شک کنید.

حتما مطالعه کنید
لایروبی، کف تراشی و خالی کردن چاه با استفاده از دستگاه به همراه قیمت مناسب و ارزان

اما دیگر روش های قدیمی و زمان بر برای تشخیص دقیق نشتی لوله های ساختمان در بناهای امروزی کارساز نیست. استادکار رشت با بهره گیری از روش های نوین محل دقیق نشتی را پیدا می کند. پیدا کردن محل قیق نشتی و ترکیدگی لوله ها با پیشرفته ترین و مدرن ترین دستگاه ها انجام می شود. با این دستگاه ها نیازی به تخریب سیستم لوله کشی نیست و دستگاه دقیقا محل نشتی لوله ها را پیدا می کند.

دستگاه های مناسب برای تشخیص دقیق خرابی لوله ها

استادکار رشت با استفاده از دستگاه محل نشتی لوله های ساختمان را تشخیص می دهد. دستگاه های مختلفی برای این کار استفاده می شوند که هر کدام الگوریتم مشخصی دارند. عملکرد این دستگاه ها منحصر به فرد است و باید توسط استادکاران ماهر استفاده شود. با این روش تخریب و کنده کاری به حداقل می رسد و فقط محل نشتی تعمیر می شود.

با استفاده از دستگاه می توان نشتی لوله های فاضلاب، لول های آب، لوله های شوفاژ، فاضلاب آشپزخانه و … را در کوتاه ترین زمان ممکن تشخیص داد.

هزینه نشت یابی و تعمیر لوله های ساختمان

تشخیص نشتی لوله های ساختمان با روش های خانگی هیچ گونه هزینه ای در بر نخواهد داشت. صرف هزینه برای زمانی است که محل دقیق نشتی قابل تشخیص نیست و یا نشتی هیچ گونه علامتی ندارد. اگر با نشتی لوله در رشت و شهرهای اطراف مواجه شدید لازم نیست نگران باشید. تیم استادکار رشت با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته نشت یابی و تعمیر لوله های ترکیده شده را انجام می دهد. هزینه خدمات بسته به میزان نشت، عمق لوله ها، محل نشتی و … متفاوت است.

حتما مطالعه کنید
راه های تشخیص پر شدن چاه فاضلاب و جلوگیری از زود پر شدن و خطرات ناشی از آن چیست؟

معمولا هزینه هایی که سرویس کاران بابت خدمات دریافت می کنند بسیار مقرون به صرفه تر از هزینه تخریب و برهم زدن سیستم لوله کشی ساختمان است. چکه کردن مداوم اب و افت فشار آب همه و همه باید به صورت دقیق بررسی شود.

تشخیص و تعمیر نشتی لوله های فاضلاب هزینه برتر است. چون دیگر نمی توان با افت فشار آب و یا بررسی کنتور، نشتی لوله را تشخیص داد. هزینه های تعمیر و بازسازی سقف و دیوارهای ناشی از نشت فاضلاب بسیار سخت تر است.

چگونه متوجه نشتی لوله های ساختمان شویم

تعویض سیستم لوله کشی

در گذشته هزینه ی نشتی لوله ها بسیار بالا بود. چون با مشاهده علائم نشتی عملیات برای تعویض سیستم لوله کشی شروع می شد و افراد مجبور بودند سیستم لوله کشی خانه های همسایه را تعویض و تعمیر کنند. این کار بسیار وقت گیر و هزینه بر بود. از این رو فناوری های جدید به کمک مجموعه استاد کار رشت آمد تا عملیات هزینه بر کنده کاری و تعمیر به حداقل برسد.

در پایان بهتر است بدانید که:

تداوم نشتی لوله های ساختمان منجر به خسارت های سنگین می شود. با استادکار رشت دلایل نشتی را پیدا کنید و برای تعمیر آن اقدام کنید. با استفاده از دستگاه ها احتمال خطا و اشتباه در کندن محل نشتی به حداقل می رسد. در نتیجه هزینه و دردسر زیادی هم برای صاحبان ساختمان ها به دنبال ندارد.

About modir

Check Also

آموزش بازکردن لوله فاضلاب در منزل | 7 روش برای بازکردن لوله فاضلاب در منزل

آموزش بازکردن لوله فاضلاب در منزل: چگونه به راحتی مشکلات لوله‌کشی خود را حل کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت