Breaking News

راه های تشخیص پر شدن چاه فاضلاب و جلوگیری از زود پر شدن و خطرات ناشی از آن چیست؟

راه های تشخیص پر شدن چاه فاضلاب

راه های تشخیص پر شدن چاه فاضلاب در شهرهای شمالی که میزان بارندگی زیاد است سخت تر است. عوامل مهمی در پر شدن چاه فاضلاب دخیل هستند که قدرت جذب خاک یکی از این عوامل است. اگر خاک قدرت جذب پایینی داشته باشد چاه زود پر می شود. البته عوامل پیشگیرانه ی زیادی هستند که مانع از پر شدن چاه می شود.

پر شدن چاه بیشتر در ساختمان های قدیمی دیده می شود. از این رو لازم است که هر چند وقت یکبار چاه بررسی و در صورت نیاز تخلیه شود. برای شهرهای شمالی که بیشتر با این مشکل مواجه هستند لوله بازکنی در رشت می تواند خدمات تشخیص پر شدن چاه و تخلیه چاه را انجام دهد.

راه های تشخیص پر شدن چاه فاضلاب

علائم اصلی پر شدن چاه فاضلاب

در شهرها و ساختمان هایی که از سیستم فاضلاب شهری استفاده نمی کنند مشکل پر شدن چاه فاضلاب وجود دارد. در رشت و سایر شهرهای شمالی به دلیل بارش باران این مشکل چند برابر است و چاه ها زود به زود پر می شوند. پر شدن چاه در شمال کشور و سایر شهرها امری غیر طبیعی نیست و ممکن است هر چند وقت یکبار این اتفاق بیفتد. اما شاید مهم ترین سوالی که برای همه شما پیش می آید این باشد که پر شدن چاه با چه علائمی همراه است؟

حتما مطالعه کنید
فنر زنی در رشت برای بازکردن فاضلاب چقدر هزینه دارد؟ | انواع روش های فنر زنی در رشت

وجود علائمی از قبیل انتشار گازهای سپتیک، نم زمین و دیوارهای اطراف چاه فاضلاب، شنیدن صدای آب، بالا زدن فاضلاب از لوله ها، هجوم ناگهانی تعداد زیادی از حشرات موذی و نشست خاک و زمین اطراف چاه می تواند خبر از پر شدن چاه بدهد.

بوی بد فاضلاب راهی برای پر شدن چاه فاضلاب

اولین نشانه ای که پر شدن چاه فاضلاب به همراه دارد بوی بد آن است. البته بوی بد ممکن است ناشی از گرفتگی لوله و تجمع مواد در داخل لوله ها و یا حتی معیوب بودن سیستم فاضلاب باشد که باید تشخیص دقیق به استادکار رشت سپرده شود.

بوی فاضلاب همیشه زننده و نامطبوع است. این بو حاصل پسماندهای غذایی و ضایعات و در نتیجه تولید گازهای سپتیک است. برای چاه های خالی این گاز حجم کمی دارد و آزار دهنده نیست. اما زمانی که چاه پر باشد گاز به بیرون برگشت داده می شود. استشمام این گاز خطرناک است و حتما باید دلایل اصلی بوی بد تشخیص داده شود.

نم زمین و دیوارهای اطراف چه ارتباطی با پر شدن چاه دارد؟

زمانی که همزمان با بوی بد فاضلاب علائم نم و رطوبت در اطراف چاه دیده شود باید به پر شدن چاه فاضلاب شک کرد. زمانی که چاه پر می شود رطوبت به بالای چاه و موزائیک ها و دیوارهای اطراف می رسد. نشانه های رطوبت به راحتی با مشاهده دیوارها ملموس است و اگر سیستم فاضلاب دچار ترک خوردگی و نشتی نباشد قطعا فاضلاب پر شده است.

علامت پر شدن چاه فاضلاب نشنیدن صدای جاری شدن روان آب است. صدای ریختن آب از ارتفاع به وضوح در چاه های خالی دیده می شود. اما در چاه فاضلاب پر شده این صدا وجود ندارد و یا کم شنیده می شود. در صورتی که با گوش کردن به صدای آب متوجه شدید که چاه پر شده است باید سریعا برای تخلیه چاه با استادکار رشت تماس بگیرید. عدم تخلیه به موقع باعث افزایش نم و رطوبت و ماندگاری بوی بد فاضلاب می شود.

حتما مطالعه کنید
چگونه متوجه نشتی لوله های ساختمان شویم | رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب با دستگاه

پر شدن چاه با بالا زدن فاضلاب از لوله ها

از علائم پر شدن آن بالا آمدن آب از لوله های کفشور حمام، آشپزخانه، توالت و … است. این علامت یا به دلیل گرفتگی لوله است و یا اینکه چاه پر شده است. تیم فنی لوله بازکنی رشت می تواند دلیل بالا آمدن فاضلاب را به راحتی تشخیص می دهد و اقدامات لازم برای رفع آن را انجام می دهد.

زمانی که چاه فاضلاب پر می شود محتویات داخل لوله ها می ماند و باعث انتشار بوی بد و تجمع حشرات موذی از جمله سوسک می شود. ما پس از تشخیص پر شدن چاه فاضلاب و رفع آن راهکارهای موثر برای رفع حشرات موذی را هم پیشنهاد می کند.
حشرات موذی در سیستم فاضلاب و ورود آنها به خانه بسیار آزار دهنده است و ممکن است بعد از تخلیه چاه هم باز این حشرات باقی بمانند. پس لازم است قبل از پر شدن اقدامات مربوط به تخلیه انجام شود تا کار به هجوم حشرات موذی کشیده نشود.

ریزش خاک و زمین اطراف چاه علامت پر شدن چاه فاضلاب است.

پر شدن چاه فاضلاب و عدم تشخیص به موقع باعث می شود تا نم و رطوبت به محیط های اطراف چاه کشیده شود و بعد از مدتی باعث ریزش زمین اطراف چاه شود.

راه های تشخیص پر شدن چاه فاضلاب

اقدامات لازم پس از تشخیص پر شدن فاضلاب

قطعا پس از پر شدن شما امکانات لازم برای تخلیه چاه را ندارید. حتی ممکن است علائمی که شک شما را معطوف به پر شدن چاه می کند مربوط به یک مشکل دیگر باشد. تیم حرفه ای استادکار رشت به راحتی و با استفاده از دستگاه های مخصوص محل چاه را پیدا می کند و سپس از پر شدن آن اطمینان حاصل می کند.

حتما مطالعه کنید
روش های درآوردن اشیاء قیمتی از لوله فاضلاب یا چاه توالت | خارج کردن گوشی از توالت

اگر چاه نیاز به تخلیه داشته باشد این عملیات توسط متخصصین انجام می شود. کارشناسان ما بعد از تخلیه چاه عملیات لایروبی و ترمیم چاه را توسط متخصصین انجام می دهد.

هزینه تخلیه و لایروبی در استادکار رشت مقرون به صرفه است. این مجموعه در رشت و سایر شهرهای اطراف خدمات خود را ارائه می کند. تخصص و مهارت بالای تیم ما باعث می شود تا در مدت زمان کمی چاه تخلیه شود.

هر چه عملیات تشخیص پر شدن چاه فاضلاب سریعتر انجام شود. خود چاه آسیب نمی بیند و نیازی به ترمیم و لایروبی نخواهد داشت. برای تشخیص فقط لازم است که به علائم اصلی از قبیل بوی فاضلاب، انتشار حشرات موذی، نشت نم و رطوبت به محیط اطراف چاه و … توجه کنید. بهتر است با دیدن هر یک از علامت ها سریعا به دنبال علت اصلی باشید تا میزان خسارت بیشتر نشود.

عملیات تخلیه چاه یکی از خدمات حرفه ای تیم استادکار رشت است. تخلیه باید قبل از پر شدن کامل چاه انجام شود تا عمر چاه افزایش پیدا کند و نیاز به لایه روبی و تعمیر به حداقل برسد.

About modir

Check Also

آموزش بازکردن لوله فاضلاب در منزل | 7 روش برای بازکردن لوله فاضلاب در منزل

آموزش بازکردن لوله فاضلاب در منزل: چگونه به راحتی مشکلات لوله‌کشی خود را حل کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت