Breaking News

لایروبی، کف تراشی و خالی کردن چاه با استفاده از دستگاه به همراه قیمت مناسب و ارزان

لایروبی، کف تراشی و تخلیه چاه

لایروبی، کف تراشی و تخلیه چاه یکی از خدماتی است که کارشناسان ما پس از بازدید چاه فاضلاب شما که پر شده است و تخلیه گردیده برانداز می شود و شخص کاربلد که در عام به اسم مقنی شناخته می شود وارد چاه فاضلاب شده و اگر نیاز باشد آن را کف تراشی می کند.حال از کجا متوجه این موضوع بشویم که چاه فاضلاب خانه ی ما نیاز به لایروبی و کف تراشی دارد.

لایه روبی، کف تراشی و تخلیه چاه

 

 

راه های تشخیص و لایروبی و کف تراشی چگونه انجام می شود؟

راه های تشخیص و لایروبی و کف تراشی، از زود به زود پر شدن چاه فاضلاب می توان متوجه شد.اگر چاه فاضلاب خانه ما در فواصل کوتاه پر می شود و نیاز به تخلیه پیدا می کند این نشانه ی خوبی است که بدانیم چشمه ها و یا منافذ خروجی فاضلاب ته چاه بسته شده و این منافذ  از رسوبات مواد جامد و چربی و یا لجن حاصل از دفع فضولات انسانی بسته شده و تجمع این مواد باعث دیر تخلیه شدن آب فاضلاب می گردد و نیاز به تخلیه بوجود می آید در اینجا فرد مقنی با استفاده از ابزار مخصوص خود وارد چاه فاضلاب شده و تمامی رسوبات و مواد جامد را جمع آوری کرده و از چاه خارج می کند.

لایه روبی، کف تراشی و تخلیه چاه

آیا ابزار خاصی برای لایروبی و کف تراشی نیاز هست؟

مقنی برای انجام لایروبی و کف تراشی و تخلیه چاه از یک کلنگ نوک تیز مخصوص این کار استفاده می کند و تمامی منافذ و راه های خروجی فاضلاب را بازکرده و در حدود پنج تا ده سانتی متر از کف چاه را با این کلنگ مخصوص به اصطلاح می تراشد و از چاه خارج می کند که در عام به لنج زدایی یا لجن کشی نیز معروف است.ما این کار را که توسط افراد خبره و ماهر ازجمله کادر شاغل در لوله بازکنی در رشت به صورت فوری و شبانه روزی و تعهد کاری و تضمین برای شما انجام می دهند.

چه نکاتی را برای طول عمر چاه فاضلاب منزل خود باید رعایت کنیم؟

برای این که چاه فاضلاب منزل ما طول عمر بیشتری داشته باشد و بتوانیم مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنیم باید به اصول و قواعد آن آشنا باشیم اول اینکه از هر کسی نخواهیم این را برای ما انجام دهد زیرا باعث آسیب به چاه می شوند در این زمینه کلاهبردارانی هستند که سر رشته ای از این ندارند و فقط به فکر پر کردن جیب خود هستند ما باید با شرکت هایی که در این زمینه تخصص کافی دارند تماس بگیریم.

از اصول و قواعد کار صبحبت کردیم که باید در مورد آن مواردی را بدانیم در ابتدا باید چاه فاضلاب ما کول گذاری شده باشد و اگر این کار نشده در اسرع وقت این کار را باید انجام دهیم کول گذاری باعث عدم ریزش چاه ما می شود و می تواند جلوگیری خوبی نسبت به ریزش داشته باشد و در مرحله بعد چاه ما باید انباره داشته باشد تا در حجم بیشتری در انتهای چاه فضا وجود داشته باشد تا ته نشین شدن فاضلاب به خوبی انجام گردد.

لایه روبی، کف تراشی و تخلیه چاه

هزینه کف تراشی و لایروبی معمولاً چقدر می شود و چگونه محاسبه می گردد؟

هزینه ها ی کف تراشی و لایروبی اصولاً به دوصورت محاسبه می گردد.روش اول برا اساس مقدا رسوب و یا لجنی که از چاه خارج گردیده و توسط یک ماشین خاور معمولی حمل می گردد می توان محاسبه کرد که به قیمت یک خاور و یا دو خاور بسته بهد اینکه تعدا ماشین ها چند دفعه بارگیری شمند بستگس دارد. روش دوم بر اساس مترا متر مربع محاسبه می گرددو در اینجا یک متری در بین مقنی ها رسم است و استفاده می شود که متراژ را دو برابر و قیمت را نصف حساب می کنند که به متر مقنی نیز معروف هست.

لایروبی و کف تراشی چه تاثیری بر عمر چاه دارد؟

لایروبی و کف تراشی اصولی و درست که ته چاه را به خوبی تراشیده و مواد سیاه آن را بر طرف نموده است در حقیقت مثل این است که چاه نو حفر گردیده است و طول عمر چاه را به دوبرابر افزایش می دهد. اگر بخواهیم طول عمر چاه ما بیشتر شود باید از مقنی بخواهیم دیواره های چاه را نیز بتراشد و چربی و رسوب خالی کند به صورتی که خاک دیواره چاه مشخص شود.البته این کار می تواند هرینه کف تراشی را بالا ببرد ولی ارزش این کار را دارد.این کار چاه شما را به قول معروف بیمه کرده و چندین سال خیال شما را از پر شدن چاه فاضلابتان راحت می کند.

از موارد ایمنی برای انجام کف تراشی و لایروبی در چاه فاضلاب کدامند؟

مواردی ایمنی که باید حین انجام کار در چاه فاضلاب رعایت شود این است خودمان به هیچ عنوان این کار را انجام ندهیم به علت اینکه چاه فاضلاب پر است از گازهای سمی که باعث خفگی به صورت آنی می گردد.بایداز شرکت هایی که تخصص در این کار دارند و نفرات آنها از ماسک های مخصوص استفاده می کنند استفاده نمود یک بی احتیاطی در این زمینه می تواند یک عمر پشیمانی برای ما داشته باشد.

لایه روبی، کف تراشی و تخلیه چاه

علت خارج نشدن گازهای داخل چاه فاضلاب چیست و باید چه بکنیم؟

علت وجود گاز و بوی بد در منزل نبود لوله تخلیه گازهای چاه فاضلاب می باشد.معمولاً و گاهاً به صورت اجباری سازنده منازل مسکونی هنگاه حفر چاه فاضلاب حتماً باید لوله تخلیه گاز که تا پشت بام کشیده شده است را نصب کند تا گازهای چاه خارج گردد وگرنه این گازها بع داخل منازل ورود پیدا می کند و باعث اذیت ساکنین می شود.

مراحل لایروبی و کف تراشی به صورت خلاصه و جامع عباتست از:1-قبل از لایروبی و کف تراشی در ابتدا باید آب فاضلاب تخلیه گردد.2-بعد از تخلیه آب چاه افراد کاربلد وارد عمل شده و نسبت به تراشیدن رسوبات دیواره چاه و ته چاه می کنند3-بعد از این کار کراحل تخلیه رسوب انجام می شود و تمامی موادی که تراشیده شده است از چاه خارج می گردد.4-و در آخر تمامی منافذ چاه باز شده و چاه آماده برای استفاده می شود.در انتها این را به خاطر باید داشته باشیم که خودمان به هیچ عنوان به علت اینکه گازهای سمی درون چاه وجود دارد نباید انجام دهیم و کار را به متخصص این کار در شرکت های لوله بازکنی بسپاریم.

 

حتما مطالعه کنید
سپتیک تانک چیست و چقدر قیمت دارد؟ و تفاوت مدل بتنی پیش ساخته با پلی اتیلن در چیست؟

 

About modir

Check Also

گرفتگی توالت یا فاضلاب حمام با صابون را چگونه باز کنیم؟

گرفتگی توالت یا فاضلاب حمام با صابون را چگونه باز کنیم | رفع گرفتگی فاضلاب با صابون

گرفتگی توالت یا فاضلاب حمام با صابون را چگونه باز کنیم؟ گرفتگی توالت یا فاضلاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت