Breaking News

7روش کاربردی برای جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله های آب و فاضلاب منزل

7روش کاربردی برای جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله های آب و فاضلاب منزل

7روش کاربردی برای جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله های آب و فاضلاب منزل که همگی باید بدانیم و رعایت کنیم، در این مقاله به صورت مختصر و مفید شرح خواهیم داد.این روش ها به درد کسانی می خورد که در ساختمان های قدیمی زندگی می کنند که سیستم لوله کشی آن ها از لوله های فلزی برای آبرسانی استفاده شده است.

در زمالن های گذشته به علت نبود تکنولوژی کنونی، از لوله های فلزی برای لوله کشی در ساختمان، برای آبرسانی استفاده می شده است.از معایب بزرگ این لوله ها زنگ زدگی و فرسودگی و از بین رفتن زود هنگام بودن است.

لوله های فلزی به علت استفاده از فلز، در برابر آب و نم و رطوبت به مرور باعث زنگ زدگی و از بین رفتن می شود و کارایی و طول عمر زیادی ندارد و یا با نشست ساختمان و یا با زلزله های با ریشتر کم هم به علت عدم ارتجاعی بودن لوله های فلزی باعث شکستگی می شدند.

حتما مطالعه کنید
چگونه متوجه نشتی لوله های ساختمان شویم | رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب با دستگاه

شکستگی لوله های فلزی، در گذشته و قدیم دردسرهای زیادی را برای ساکنین ساختمان ها بوجود می آورد و مردم به شرکت های لوله بازکنی خوب و با تجربه و ارزان زیاد نیاز پیدا می کردند تا برای رفع نشتی و یا تعمیر این لوله ها اقدام موثری نمایند.

جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله های آب و فاضلاب منزل

روش های کاربردی و مفید برای جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله های آب و فاضلاب

1-عایق بندی لوله های آب با نوارهای ایزوگام چسبی

2-پوشاندن لوله های فلزی با پشم شیشه

3-انتقال لوله های فلزی از بیرون کار به توکار

4-استفاده از ضدزنگ و رنگ بر روی لوله های فلزی

5-بازدید دوره ای از لوله های فلزی آب بیرون از کار

6-تعویض قسمت های لوله های فلزی زنگ زده با سالم

7-تعویض لوله های فلزی و جایگزین کردن لوله های فلزی با پلاستیکی پلیکای پرفشار

عایق بندی لوله های آب با نوارهای ایزوگام چسبی

برای اینکه لوله های اب و یا فاضلاب فلزی که توکار نیستند و در محیط بیرونی منزل ما وجود دارند و به اصطلاح بیرون کار هستند با نوارهای ایزوگام که در بازار به صورت آماده وجود دارد می توان خریداری و لوله ها را نوار پیچی و عایق بندی کرد تا در برابر رطوبت و سردی و گرمی هوا آسیب نبینند.

وجود نوارهای عایقی بر روی لوله های فلزی برای جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله های آب خیلی موثر است و بیش از پنجاه درصد عمر این گونه لوله ها را افزایش داده و می تواند در برابر عوامل محیطی نقش پر رنگی داشته باشد.

 

پوشاندن لوله ها با پشم شیشه

از دیگر موارد برای جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله های آب و یا فاضلاب پوشاندن این گونه لوله ها با نوار عایقی پشم شیشه می باشد که می تواند در نگهداری و جلوگیری از نفوذ دمای محیط بر لوله جلوگیری نماید.وجود این عایق مناسب بر روی لوله ها عمر لوله های فلزی را به مقدار زیادی طولانی می کند.

حتما مطالعه کنید
لایروبی، کف تراشی و خالی کردن چاه با استفاده از دستگاه به همراه قیمت مناسب و ارزان

جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله های آب و فاضلاب منزل

انتقال لوله های بیرون کار به توکار

در گذشته لوله های فلزی آب معمولاً در بیرون از فضای دیوارها و به صورت بیرون کار بودند که هم نمای زیبایی نداشتند و هم امکان آسیب دیدن از نظر افتادن شی بر روی آن ها و شکستگی و هم بر اثر دمای محیطی امکان آسیب وجود داشت.اگر این لوله ها را به داخل دیوار منزل هدایت و به اصلاح از بیرون کار به توکار تغییر دهیم می توان جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله های آب و یا فاضلاب را به هم همراه داشته باشد.

استفاده از ضدزنگ و رنگ بر روی لوله های فلزی

استفاده از ضد زنگ و رنگ مناسب بر روی لوله های فلزی آب می تواند گزینه خوبی برای نجات این لوله ها برای جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله های آب باشد.ضد زنگ مایعی پوششی برای لوله های فلزی، گزینه ی مناسبی است و به راحتی میتوان این پوشش را بر روی لوله ها زد.

بازدید دوره ای از لوله های فلزی آبِ بیرون از کار

اگر هر چند وقت یک بار بازدید دوره ای از لوله های فلزی آب منزل خود داشته باشیم می توانیم از هوازدگی و یا زنگ زدگی های کوچک که هنوز گسترده نشده اند و هنوز آسیب جدی به لوله ها نرسانده اند می توان با بازدید دوره ای و هر سه ماه یکبار از خسارت جبران ناپذیر جلوگیری نمود.

تعویض قسمت های لوله فلزی زنگ زده با سالم

با بازدیدهای دوره ای که هر چند وقت یک بار که از لوله های فلزی منزل خود داشته باشیم، می توانیم از زنگ زدگی های جزئی پی برده و آن قسمت از لوله را بریده و با لوله جدید تعویض نماییم.تعویض به موقع این قسمت ها می تواند هم عمر لوله های منزل ما را زیاد کند و هم خسارات ناشی از نشتی لوله های آب یا فاضلاب را از بین ببرد.

حتما مطالعه کنید
چگونه لوله یخ زده منزل را باز کنیم | بهترین عایق برای جلوگیری از یخ زدن لوله آب چیست؟

جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله های آب و فاضلاب منزل

تعویض لوله های فلزی و جایگزین کردن لوله های فلزی با پلاستیکی پلیکای فشارقوی

تعویض لوله های فلزی و جایگزین کردن لوله های فلزی با پلاستیکی پلیکای فشارقوی، یکی دیگر از راه ها برای جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله های آب و فاضلاب می باشد.اگر لوله های فلزی را تعویض کرده و به جای آن ها از لوله های پلاستیکی پلیکای فشار قوی استفاده شود تاثیر مناسبی در حفظ و نگهداری لوله های ساختمان خود انجام داده ایم.

برای اینکه در هزینه های خود صرفه جویی نماییم می توانیم قسمت به قسمت و تکه به تیکه و قسمت هایی که لوله ها آسیب دیده و زنگ زده است با لوله های پلاستیک تعویض و جایگزین نماییم.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مقاله همین طوری که گفتیم برای جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله های آب و فاضلاب منزل خود مراحلی را نام بردیم و درباره آن توضیحاتی دادیم و اشاره نمودیم. اگر ساختمان و منزلمان از لوله های فلزی و فرسوده استفاده می کند در اسرع وقت آن ها را با لوله های پلاستیکی پلیکا فشار قوی تعویض نماییم و چون این کار تخصصی و حرفه است و نیاز به ابزارهای خاص دارد می توانیم از یک شرکت لوله بازکنی معتبر برای تعویض این گونه لوله ها استفاده نماییم.

About modir

Check Also

آموزش بازکردن لوله فاضلاب در منزل | 7 روش برای بازکردن لوله فاضلاب در منزل

آموزش بازکردن لوله فاضلاب در منزل: چگونه به راحتی مشکلات لوله‌کشی خود را حل کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت